Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam raspisuje Javni konkurs za dodelu bespovratnih sredstava ženskom preduzetništvu za subvencionisanje troškova nabavke mašina/opreme, računarske opreme, softvera ili usluge u cilju inoviranja i digitalizovanja procesa proizvodnje i operacija u domenu marketinga i trgovine u 2025. godini
Cilj dodele bespovratnih sredstava je podrška ženskom preduzetništvu kroz realizaciju inovativnih ideja, unapređenje poslovnog procesa, podsticanje zapošljavanja i sveobuhvatne digitalne transformacije u AP Vojvodini.
Pod ženskim preduzetništvom, podrazumevaju se preduzetnice koje lično vode poslovanje i obavljaju zastupanje ili privredna društva čije su vlasnice žene sa najmanje 50% udela u istim i u kojima su žene odgovorna lica i zakonske zastupnice (direktorke), upisane kao takve u Agenciji za privredne registre (u daljem tekstu APR).
Javni konkurs za dodelu bespovratnih sredstava ženskom preduzetništvu za subvencionisanje troškova nabavke mašina/opreme, računarske opreme, softvera ili usluge u cilju inoviranja i digitalizovanja procesa proizvodnje i operacija u domenu marketinga i trgovine u 2025. godini (u daljem tekstu: Javni konkurs), predstavlja osnov za dobijanje de minimis državne pomoći.
Sredstva se odobravaju po principu refundacije, a namenjena su za subvencionisanje troškova za nabavku mašina/opreme ili računarske opreme ili softvera ili usluge u 2025. godini i to koja su kupljena, isporučena i isplaćena (kumulativno) u celosti u periodu od 20. februara 2024. godine do dana zaključenja Javnog konkursa.
Pod nabavkom mašina/opreme se podrazumevaju mašine i oprema koje su u funkciji izrade ili pripreme i dorade finalnog proizvoda i/ili pružanja usluge u cilju inoviranja i digitalizovanja procesa proizvodnje, odnosno pružanja usluge i operacija u domenu marketinga i trgovine.
Pod nabavkom računarske opreme podrazumeva se desktop ili prenosiv ili tablet računar (uključujući sastavne delove i odgovarajući oprativni sistem) i periferni uređaji (štampač, skener itd.) namenjeni isključivo za potrebe digitalizacije poslovanja, digitalne komunikacije, propagande i poslovanja na internetu i/ili društvenim mrežama.
Pod nabavkom softvera (softverske licence) podrazumeva se nabavka profesionalnog (aplikativnog) softverskog paketa/alata u funkciji proizvodnog procesa ili daljeg razvoja informatičkih rešenja i proizvoda za tržište, kao i softverski paket/alati za potrebe pružanja usluga.
Pod uslugom u cilju inoviranja i digitalizacije procesa proizvodnje i operacija u domenu marketinga i trgovine se podrazumevaju aktivnosti koje privredni subjekt nije u mogućnosti samostalno da sprovede, a u direktnoj je vezi sa kreiranjem proizvoda i/ili usluge i/ili poslovanja privrednog subjekta (npr. izrada veb sajta, plana promocije, marketing plana, biznis plana, digitalnog marketinga i sl.), kao i za dobijanje potrebnog sertifikata standarda.
Predmet prijave mora biti namenjen za profesionalnu upotrebu u skladu sa delatnošću privrednog subjekta i nabavljen od kredibilnog dobavljača (proizvođač, distributer) koji nije povezano lice sa učesnicom na Javnom konkursu.
Sredstva se ne mogu koristiti za refundaciju troškova za: oprema za adaptaciju, uređenje i poboljšanje poslovnog i proizvodnog prostora: ugradna oprema (klima uređaji, ventilatori, solarni paneli, alarmni sistemi, sistemi za video nadzor, liftovi, kotlovi i dr.), instalacije (vodovodna, kanalizaciona, električna, ventilaciona, grejna, gasna, telefonska, kablovska, internet i sl.), privremeni i montažni objekti (tezge, rampe, tende, bazeni i dr.) i opremanje prostora (drvenarija, bravarija, venecijaneri, trakaste zavese, tepisi, pregrade, zidne i podne obloge i sl.); fiskalne kase, telefonski aparati, TV, muzički uređaji i dr.; alat, dodatna oprema, pojedinačni i rezervni delovi, inventar, oprema za zaštitu na radu, kalupi, repromaterijal, potrošni materijal i dr; nameštaj (drveni, plastični, metalni, tapacirani i dr.); rasveta, svetleće, reklamne i druge table (natpisi, displeji, panoi i sl.); sve vrste vozila (za prevoz lica, teretna, dostavna, radna i dr.), prikolice i sl.; poljoprivredne i priključne mašine i druga oprema za poljoprivrednu proizvodnju; predmet nabavke koji se koristi u Sektoru I - Usluge smeštaja i ishrane, oblast 55 - Smeštaj i 56 - Delatnost pripremanja i posluživanja hrane i pića; mašine i oprema za zabavu i igre na sreću i sl.
Sredstva se ne mogu koristiti ukoliko su obaveze prema dobavljaču/prodavcu izmirene u gotovom novcu, putem kompenzacije, asignacije, cesije ili preuzimanjem duga, niti u slučaju da je predmet prijave kupljen na lizing ili je namenjen za iznajmljivanje/rentiranje.
Sekretarijat dodeljuje sredstva u ukupnom iznosu od 25.000.000,00 dinara.
Bespovratna sredstva se odobravaju u visini do 90% od fakturne (kupovne) vrednosti bez PDV i bez zavisnih troškova nabavke, usluga instalacije, obuke za korišćenje i sl.
Iznos odobrenih sredstava, uz uslov iz prethodnog stava, može biti shodno predmetu nabavke:
A) Mašine/oprema – od 100.000,00 do najviše 600.000,00 dinara;
B) Računarska oprema – od 100.000,00 do najviše 200.000,00 dinara;
V) Softver – od 100.000,00 do najviše 200.000,00 dinara;
G) Usluga – od 40.000,00 do najviše 150.000,00 dinara.
Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.
Pravo učešća na Javnom konkursu imaju preduzetnice koje lično vode poslovanje i obavljaju zastupanje (kumulativno) i privredna društva sa najmanje 50% u vlasništvu žena koje su odgovorna lica i zakonske zastupnice (direktorke) upisane u APR (kumulativno), sa sedištem ili registrovanom poslovnom jedinicom (ogranak, izdvojeno mesto) na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, koja su:
- upisana u registar APR najkasnije 30. novembar 2024. godine (na neodređeno vreme i imaju aktivan status) i
- razvrstana na mikro, mala ili srednja pravna lica ili su preduzetnice paušalni poreski obveznici.
Privredni subjekt iz prethodnog stava izuzima se od prava učešća na Javnom konkursu ukoliko je:
- u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica,
- nad njim pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije, shodno Zakonu o stečaju,
- u teškoćama, prema definiciji iz člana 2. Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći.
Privredni subjekt gubi pravo učešća na Javnom Konkursu ukoliko je predmet prijave kupljen/nabavljen:
- od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik, kao i
- od povezanih lica ili društava.
Učesnica na Javnom konkursu podnosi prijavu pod sledećim uslovima:
- da u privrednom društvu žena ima najmanje 50% vlasništva i da je u istom odgovorno lice (kumulativno) ili da je žena preduzetnica koja lično upravlja poslovanjem (kumulativno);
- da nije ostvarila neto gubitak u 2024. godini;
- da ima najmanje jednog zaposlenog (pod zaposlenim licem podrazumeva se svako lice prijavljeno na obavezno socijalno osiguranje);
- da je izmirila dospele obaveze javnih prihoda koji su u nadležnosti Poreske uprave Ministarstva finansija RS;
- da u tekućoj i u prethodne dve fiskalne godine zaključno sa danom donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava, nije primila de minimis državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 300.000 evra;
- da za isti predmet nabavke u prethodnoj ili tekućoj godini nije primila bespovratna sredstva koja potiču iz javnih sredstava po nekom drugom programu državne pomoći ili iz drugih izvora finansiranja;
- da nema neispunjenih ugovornih obaveza prema Sekretarijatu.
Učesnica na Javnom konkursu može podneti samo jednu prijavu za jednu namenu (nabavka mašina/opreme ili računarske opreme ili softvera ili usluge digitalizacije ili sertifikovanja).
Prijava se može podneti za refundaciju troškova:
- za nabavku maksimalno 6 (šest) komada mašina/opreme (istih ili različitih) i to od
- najviše dva različita dobavljača/prodavaca;
- za nabavku najviše 3 (tri) komada računarske opreme od jednog dobavljača/prodavaca;
- za nabavku 1 (jednog) softvera (softverske licence) sa najviše 10 kopija (od kojih se
- svaka koristi samo na po jednom računaru) od jednog dobavljača/prodavca;
- za nabavku 1 (jedne) usluge od jednog dobavljača/prodavca.
Učesnica na Javnom konkursu podnosi:
1) Popunjen i potpisan obrazac prijave na Javni konkurs (popunjava se isključivo na računaru, a preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata https://spriv.vojvodina.gov.rs/rs/category/javni-pozivi/);
2) Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od 30 dana pre datuma objavljivanja Javnog konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);
3) Potvrda Poreske uprave o izvršenoj registraciji za dodeljeni poreski identifikacioni broj (PIB) - obrazac REG;
4) Uverenje Poreske uprave Ministarstva finansija RS o izmirenju dospelih obaveza javnih prihoda (porezi i doprinosi), original ili kopija overeno kod nadležnog organa za overu ili izdato u elektronskom obliku sa digitalnim potpisom, ne starije od 30 dana pre datuma objavljivanja Javnog konkursa;
5) Uverenja Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO) o broju registrovanih prijava na obavezno socijalno osiguranje u formatu iz koga se nedvosmisleno vidi broj zaposlenih na neodređeno vreme - na dan objavljivanja konkursa.
Za privredni subjekt u kome je jedini osiguranik preduzetnica, odnosno osnivač/član privrednog društva koji u njemu radi van radnog odnosa, uz Uverenje dostavlja i Potvrdu o podnetoj prijavi, promeni, odjavi na obavezno socijalno osiguranje (obrazac M-A ili M);
6) (a) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva: za 2024. godinu: Redovan godišnji finansijski izveštaj – Bilans stanja, Bilans uspeha i Statistički izveštaj sa stanjem na dan 31. decembar 2024. godine koji je dostavljen APR-u,
(b) Paušalni poreski obveznici: za 2024. godinu: kopije obrasca KPO za 2024. godinu; potvrde od svih poslovnih banaka o prometu na računu u 2024. godini i kopije Rešenja na porez od prihoda od samostalne delatnosti za 2024. godinu;
7) Za mašinu/opremu ili računarsku opremu ili softver ili uslugu koja su kupljena, isporučena i isplaćena u celosti: račun/e faktura ili račun-otpremnica ili ugovorotpremnica i fotokopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog u periodu od 20. februara 2024. godine do dana zaključenja Javnog konkursa.
8) Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (preuzeti na internet prezentaciji Sekretarijata):
(8-1) o prihvatanju uslova Javnog konkursa;
(8-2) o saglasnosti za korišćenje datih podataka;
(8-3) o statusu;
(8-4) o povezanim licima;
(8-5) o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);
(8-5a) o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis) - za članove/akcionare – pravna lica;
(8-6) o nepostojanju dvostrukog finansiranja;
(8-7) o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;
(8-8) o nepostojanju neizmirenih obaveza;
(8-9) da se ne vode sudski postupci;
(8-10) o tačnosti i verodostojnosti datih podataka.
Ukoliko učesnica na Javnom konkursu ima zaposlene osobe sa invaliditetom, dostavlja Izjavu u slobodnoj formi o broju zaposlenih OSI overenu kod nadležnog organa za overu.
Ukoliko je učesnica na Javnom konkursu nosilac nagrada i priznanja za kvalitet proizvoda/usluge u periodu 2022-2025. godine priložiti kopije dokumenata kojima se to dokazuje.
Ukoliko se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpski jezik sa overom sudskog tumača.
Dokumentacija podneta na Javni konkurs ne vraća se.
Ukoliko se dokumentacija pribavlja po službenoj dužnosti u skladu sa odredbama Zakona o opštem upravnom postupku, potrebno je isto izričito napomenuti u prijavi na Javni konkurs.
Sekretarijat zadržava pravo da od učesnica na Javnom konkursu, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.
Kriterijumi za dodelu sredstava definisani su članom 14. Pravilnika.
Postupak dodele sredstava definisan je članom 12. Pravilnika.
Tekst Javnog konkursa, Obrazac prijave sa pripadajućim izjavama i Pravilnik mogu se preuzeti sa internet adresi Sekretarijata https://spriv.vojvodina.gov.rs/rs/category/javni-pozivi/.
Prijava na Javni konkurs (popunjen obrazac prijave sa pripadajućom dokumentacijom) dostavlja se u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad sa naznakom na licu koverte: „ PRIJAVA NA JAVNI KONKURS ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA ŽENSKOM PREDUZETNIŠTVU ZA SUBVENCIONISANjE TROŠKOVA NABAVKE MAŠINA/OPREME, RAČUNARSKE OPREME, SOFTVERA ILI USLUGE U CILjU INOVIRANjA I DIGITALIZOVANjA PROCESA PROIZVODNjE I OPERACIJA U DOMENU MARKETINGA I TRGOVINE U 2025. GODINI“ poštom ili lično predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave (na navedenu adresu) u vremenu od 09.00 do 14.00 časova.
Rok za podnošenje prijava je od 22. avgusta do 12. septembar 2025. godine.
Dodatne informacije mogu se dobiti u Pokrajinskom sekretarijatu za privredu i turizam putem telefona 0800/021-027 i 021/487-4861 svakog radnog dana od 10.00 do 14.00 časova.