Primena Odluke o naknadama za poslove registracije i druge usluge koje pruža Agencija za privredne registre počeće 1. januara 2026. godine

 

Od 1. januara 2026. godine primenjivaće se Odluka o naknadama za poslove registracije i druge usluge koje pruža Agencija za privredne registre, koja je objavlјena u „Sl. glasniku RS“ br. 95/25 dana 31. oktobra 2025. godine, u skladu sa Pravilnikom o metodologiji i načinu utvrđivanja troškova pružanja javne usluge.

 

Prema citiranoj odluci, koja će se primenjivati početkom godine, neke od novih naknada su:

 

Registracija osnivanja i brisanja

 

  • Registracija osnivanja privrednog društva, udruženja, sportskog udruženja, zadruga, zadružnih saveza, komore, predstavništva stranih komora i fondacija, javnog preduzeća, fondacije, zdravstvene ili kulturne ustanove, kao i stranih predstavništva – 8.000,00 dinara;
  • Registracija preduzetnika – 2.500,00 dinara;
  • Registracija osnivanja u drugim registrima (stečajne mase, ponuđači, mediji, turističke agencije) – 4.000,00 dinara;
  • Brisanje subjekta – 2.000,00 dinara / 4.000,00 dinara (u zavisnosti od pravne forme)

 

Registracija promene podataka

 

  • Registracija promene podataka (privrednog društva, udruženja i sl.) – 4.000,00 dinara;
  • Ukoliko se registruje promena više podataka (privrednog društva, udruženja i sl.) – 3.000,00 dinara po svakoj novoj registraciji;
  • Registracija promene podataka (preduzetnika) – 1.400,00 dinara;
  • Ukoliko se registruje promena više podataka (preduzetnika) – 700,00 dinara po svakoj novoj registraciji;
  • Registracija promene podataka u drugim registrima (mediji, turističke agencije, ponuđači) – 2.000,00 dinara;
  • Ukoliko se registruje promena više podataka (mediji, turističke agencije, ponuđači) – 1.000,00 dinara po svakoj novoj registraciji;

 

Registracija ogranka

 

  • Registracija, promena i brisanje ogranka domaćeg pravnog lica - 4.000,00 dinara po ogranku;
  • Ukoliko se registruje, menja i briše više ogranaka – 3.000,00 dinara po svakom novom ogranku;

 

Promena pravne forme i statusne promene

 

  • Promena pravne forme – 8.000,00 dinara;
  • Statusne promene – 8.000,00 dinara;

 

Ostale naknade

 

  • Kašnjenje podnošenja prijave – 6.260,00 dinara;
  • Objavljivanje finansijkih izveštaja – 1.000,00 dinara;
  • Rezervacija naziva – 2.000,00 dinara;
  • Registracija podataka o pokretenju stečaja (mikro pravna lica)– 6.000,00 dinara;
  • Registracija podataka o pokretenju stečaja – 6.000,00 dinara;

Obuka "Praktične veštine advokata u krivičnom postupku"

 

Akademija Advokatske komore Vojvodine poziva vas na Obuku: Praktične veštine advokata u krivičnom postupku (18. i 25. novembar i 2. decembar 2025. godine).

 

Ovaj program obuke ima za cilj da unapredi praktične veštine advokata u krivičnom postupku, kroz konkretne i primenljive alate koje branioci koriste u svim fazama krivičnog postupka – od istrage do pravnih lekova.

 

Akademija Advokatske komore Vojvodine, polazeći od svoje potrebe i mogućnosti da podigne nivo kvaliteta i delotvornosti odbrane, naročito u kontekstu pružanja kvalitetne i obavezne odbrane, organizuje ovaj kurs kako bi obezbedila da advokati, a posebno oni koji su na listi branilaca po službenoj dužnosti, budu u stanju da pruže delotvornu, osmišljenu i profesionalnu pravnu zaštitu.

 

Obuka je deo kontinuiranog stručnog usavršavanja advokata, a celokupna struktura programa usmerena je na razvoj konkretnih praktičnih veština neophodnih u zastupanju u krivičnim predmetima.

 

Predavači obuke su advokati, sa bogatom praksom u krivičnom pravu, Vladimir Beljanski, advokat u Novom Sadu, Milan Latinović, advokat u Novom Sadu, Vladimir Đurđević, advokat u Novom Sadu, Bojan Papić, advokat u Novom Sadu i Stevan Obrenov, advokat u Novom Sadu.

 

Poseban akcenat stavljen je na:

 

  • istragu odbrane,

  • rad sa stručnim savetnicima i veštacima,

  • osnovno i unakrsno ispitivanje,

  • uvodno izlaganje i završnu reč,

  • zakonitost dokaza i žalbene mehanizme,

  • radioničarski pristup sa akcentom na primenu znanja u praksi,

  • interaktivne sesije sa advokatima, sudijama i stručnjacima,

  • prikaz konkretnih primera iz prakse,

  • vežbe: simulacija uvodnog izlaganja, ispitivanja svedoka i završne reči,

  • pitanja i odgovori, diskusija na kraju svakog modula.

 

  • Ukupno trajanje Obuke: 6 časova (3 susreta po 90 minuta),

  • Oblik izvođenja: interaktivne radionice, sa simulacijama, praktičnim zadacima i analizom primera iz prakse.

 

Prijave za Obuku slati najkasnije do 07.11.2025. godine, isključivo na adresu Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli., uz obavezno navođenje matičnog broja iz advokatske legitimacije. Pravo prijave na obuku imaju advokati sa do 5 godina iskustva u advokaturi. Prijave će se primati po redosledu prijavljivanja minimalno 15 do maksimalnog broja od 25 učesnika.

 

Polaznici će dobiti zvaničnu potvrdu o pohađanju obuke.

 

Preuzmite strukturu i agendu obuke

Tribina "Praksa Evropskog suda za ljudska prava u odnosu na krivične i prekršajne postupke u Srbiji"

 

Obaveštavamo vas da Advokatska akademija Advokatske komore Srbije, u saradnji sa Misijom OEBS-a u Srbiji, organizuje tribinu na temu „Praksa Evropskog suda za ljudska prava u odnosu na krivične i prekršajne postupke u Srbiji“. Tribina će biti održana u sredu, 19. novembra 2025. godine sa početkom u 18 časova, u prostorijama Advokatske akademije Advokatske komore Srbije, Dečanska 13/VI sprat.

 

U okviru tribine biće predstavljena publikacija Misije OEBS-a u Srbiji Pregled presuda Evropskog suda za ljudska prava koje se odnose na oblast kaznenog prava u Srbiji, u kojoj su prikazane sve presude ovog suda donete u vezi sa postupanjem kazneno-pravnog sistema u Srbiji od 2004. do kraja juna 2025. godine, kao i relevantni statistički podaci i komentari autora. Učesnici tribine moći će da dobiju primerak publikacije.

 

Na tribini će govoriti:

 

Vladimir Beljanski, advokat u Novom Sadu;

Viktor Juhas Đurić, advokat u Subotici;

Žarko Marković, pravni savetnik u Misiji OEBS-a u Srbiji.

 

Zainteresovani za učešće na tribini prijave podnose na e-mail adresu: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.

LEX SUMMIT KOPAONIK 2025 - Centralni događaj za pravnike, finansijske stručnjake i HR menadžere

 

Od 30. novembra do 3. decembra 2025, u hotelu Grand na Kopaoniku biće održana višednevna stručna konferencija

 

LEX SUMMIT Kopaonik  je edukativni skup vrhunskog kalibra koji će okupiti stručnjake iz oblasti prava, javnog sektora, finansija, računovodstva i kadrovskih pitanja. Učesnici će imati priliku da se usavrše kroz teme najaktuelnijih promena i izazova u zakonodavstvu, aktuelnim pitanjima javnih nabavki, zarada, katastra, poreskih delikata, radnim odnosima i fiskalnim sistemima.

 

Konferencija već sada najavljuje učešće eminentnih predavača iz državnih institucija, prestižnih kompanija i lidera iz prakse - uključujući predstavnike Ministarstva finansija, Poverenika za informacije od javnog značaja, Republičkog geodetskog zavoda, prestižnih advokatskih kancelarija, državnih revizorskih organa i drugih.

 

Konferencija će biti organizovana u tri tematske sale, s jasno definisanim fokusom:

 

Sala 1 - Fiskalni putokazi: Porezi, računovodstvo, zarade, devizno poslovanje

Sala 2 – Budžetski vrhovi: Pravo I finansije u javnom sektoru

Sala 3 – Kadrovski kompas: HR & Radni odnosi

 

Hotel Grand, lociran u centru Kopaonika, pruža vrhunsku uslugu sa panoramskim pogledom, direktnim pristupom ski stazama („ski-in / ski-out“), SPA & wellness centrom površine 1.800–2.000 m², elegantnim smeštajem i gastronomskim sadržajima.

 

Kopaonik, biser srpskih planina i ponos domaćeg turizma, idealna je destinacija za spoj poslovnog i ličnog razvoja. Na nadmorskoj visini od preko 1.700 metara, u ambijentu čistog vazduha, prostranih pejzaža i moderno uredjenih staza, učesnici konferencije moći će posle dinamičnih predavanja da se opuste u neformalnoj atmosferi zimskog ambijenta.

 

Kotizacija uključuje sve sesije u svim salama, 3 puna pansiona, koktel dobrodošlice, gala večeru sa bendom, klupsku žurku sa gostom iznenađenja, korišćenje SPA I WELLNESS centra.

 

Takođe, predviđena je i besplatna kotizacija za svakog trećeg učesnika iz iste organizacije.

 

Konferencija LEX SUMMIT je prilika da učesnici unaprеdе postojеćе znanjе, povеžu se sa kolеgama iz svojе strukе, upoznaju aktuelne trеndovе i razmene informacije i iskustva.

ZAKON O CENTRALNOJ EVIDENCIJI STVARNIH VLASNIKA: Obaveza usklađivanja sa novim Zakonom najkasnije do 1. decembra 2025. godine

 

Podsećamo registrovane subjekte, koji su evidentirali stvarne vlasnike u Centralnoj evidenciji stvarnih vlasnika po prethodno važećim propisima, da imaju obavezu usklađivanja sa odredbama novog Zakona o Centralnoj evidenciji stvarnih vlasnika ("Službeni glasnik RS", br. 19/2025, 51/2025 i 60/2025-ispr.) u roku od 60 dana od dana početka primene ovog zakona, odnosno najkasnije do 1. decembra 2025. godine.

 

Odredbom člana 8. Zakona o Centralnoj evidenciji stvarnih vlasnika propisano je da se pri određivanju stvarnih vlasnika istovremeno vrši i učitavanje dokumenata na osnovu kojih je stvarni vlasnik određen. Utoliko, svi postojeći registrovani subjekti iz prethodnog stava imaju obavezu da ponovo prođu kroz sve kriterijume za određivanje stvarnog vlasnika iz člana 3. Zakona, da odrede i evidentiraju ili potvrde evidentiranog stvarnog vlasnika i istovremeno učitaju dokumenta na osnovu kojih su odredili ili potvrdili određeno lice kao stvarnog vlasnika.

 

Detalјnije informacije o postupku usaglašavanja sa novim Zakonom o Centralnoj evidenciji stvarnih vlasnika, objavlјene su na internet stranici Centralne evidencije stvarnih vlasnika, na kojoj je omogućen i pristup pretrazi podataka o evidentiranim stvarnim vlasnicima i listi registrovanih subjekata koji nisu evidentirali stvarne vlasnike.

 

Licima koja imaju obavezu evidentiranja stvarnih vlasnika dostupni su i:

 

 

U vezi sa navedenim postupkom, kontakt sa Agencijom za privredne registre se može ostvariti i na sledeći način:

 

  • Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli. - upućivanje pitanja o postupku evidentiranja stvarnih vlasnika;
  • Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli. i telefon 011 418 2000 - tehnička podrška za pristup aplikaciji za centralizovano prijavlјivanje korisnika i elektronsko potpisivanje.

Javni konkurs za dodelu podsticajnih sredstava za razvoj seoskog turizma u opštini Gornji Milanovac za 2025. godinu

 

Opština Gornji Milanovac raspisala je Javni konkurs za dodelu podsticajnih sredstava namenjenih razvoju seoskog turizma u 2025. godini. Cilj konkursa je podsticanje razvoja turističke ponude u selima, unapređenje smeštajnih kapaciteta i jačanje lokalne ekonomije.

 

Sredstva se mogu koristiti za:

 

  • rekonstrukciju i adaptaciju objekata za prijem i boravak turista,

  • nabavku opreme, uređaja i nameštaja,

  • uređenje dvorišta, pristupnih puteva i prateće infrastrukture,

  • razvoj dodatnih turističkih sadržaja (avanturistički, gastronomski, kulturni i dr.),

  • izradu promotivnih materijala i digitalnih prezentacija turističkih kapaciteta.

 

Ko može da konkuriše

 

Pravo na korišćenje podsticaja, u skladu sa Javnim pozivom i Pravilnikom, imaju fizička lica čiji su ugostiteljski objekti kategorizovani kao seosko turističko domaćinstvo ili kuća, soba i/ili apartman u domaćoj radinosti najmanje jednu godinu pre raspisivanja konkursa.

 

Visina podsticaja

 

Sredstva se dodeljuju bespovratno, u skladu sa raspoloživim budžetom i programom podrške Opštine Gornji Milanovac. (Iznos se navodi u konkursu – npr. do 400.000 RSD po korisniku.)

 

Rok za podnošenje prijava

 

Rok za predaju prijave za korišćenje podsticaja za razvoj seoskog turizma i prateće dokumentacije je od 15. oktobra do 30. oktobra 2025. godine.

 

Način prijave

 

Prijava za korišćenje podsticaja za razvoj seoskog turizma na teritoriji opštine Gornji Milanovac predaje se na prijemnom šalteru Opštinske uprave opštine Gornji Milanovac, u zapečaćenoj koverti ili se upućuje preporučenom poštom na adresu: Opštinska uprava opštine Gornji Milanovac, Takovska broj 2, sa naznakom: „Komisiji za sprovođenje konkursa za dodelu podsticajnih sredstava za razvoj seoskog turizma“.

Na prednjoj strani koverte, u gornjem levom uglu, moraju biti navedeni ime i prezime i adresa podnosioca zahteva, kao i oznaka „ne otvarati“.

Na prednjoj strani koverte primalac prijave obavezno stavlja datum prijema koverte sa naznačenjem sata i minuta.

Neblagovremene i nepotpune prijave biće odbačene.

 

Kontakt i dodatne informacije

 

Dodatne informacije zainteresovana lica mogu dobiti u:

 

Tekst konkursa i obrasci dostupni su na sajtu: www.gornjimilanovac.rs

Predstavljena Mapa Registra mera i podsticaja regionalnog razvoja

 

Agencija za privredne registre danas je objavila Mapu Registra mera i podsticaja regionalnog razvoja (Mapa RegMPRR), sa polugodišnjim podacima za 2025. godinu, na kojoj su prikazane informacije o ulaganjima države, privrednom razvoju i privrednim potencijalima, tako da ona pruža sveobuhvatnu sliku razvoja domaće ekonomije. 

 

Podaci na Mapi RegMPRR pokazuju da su realizatori podsticaja regionalnog razvoja u prvom polugodištu 2025. godine realizovali podsticajna sredstva u ukupnom iznosu od 108,2 mlrd dinara, pri čemu se 96,7 mlrd dinara ili 89,3% odnosi na bespovratna sredstva.

 

Prema nameni ulaganja 90,6% ukupno realizovanih podsticaja (98,0 mlrd dinara) usmereno je u: podsticanje polјoprivrede (39,5 mlrd dinara); obrazovanje, nauku, kulturu i sport (22,1 mlrd dinara); podsticanje proizvodnje (18,2 mlrd dinara); saobraćajnu infrastrukturu (6,8 mlrd dinara); naučno-istraživački rad, istraživanje i razvoj (4,4 mlrd dinara); podsticanje izvoza (3,6 mlrd dinara), kao i u podsticanje zapošlјavanja (3,4 mlrd dinara). U poređenju sa prvim polugodištem prethodne godine, najveći rast ulaganja zabeležen je u podsticanju proizvodnje i naučno-istraživačkog rada, istraživanja i razvoja.

 

Značajni deo ukupno realizovanih podsticaja usmeren je polјoprivrednim gazdinstivima 39,3 mlrd dinara, što je 36,3%, zatim privredi i to privrednim društvima i preduzetnicima 33,3 mlrd dinara, što je 30,8%, institucijama iz oblasti obrazovanja i nauke 21,6 mlrd dinara, što je 19,9% i jedinicama lokalne samouprave 8,2 mlrd dinara, što je 7,5%.

 

Ulaganje države i njenih institucija u razvoj privrede i neprofitnog sektora, odnosno podsticaji regionalnog razvoja su na Mapi RegMPRR predstavlјeni prema nameni, korisnicima i realizatorima, kao i vrsti finansijskog podsticaja i teritorijalnom usmeravanju sredstava.

 

Na Mapi RegMPRR podaci o podsticajima su integrisani sa podacima iz drugih registara u nadležnosti Agencije, kao i podacima preuzetim od drugih državnih organa i organizacija. Naime, prikazani su klјučni podaci o privredi i neprofitnom sektoru, uklјučujući podatke o strukturi, zaduženosti, nelikvidnosti i finansijskim performansama, kao i osnovni demografski i ekonomski podaci (površina, broj stanovnika, prosečna zarada, BDP, broj zaposlenih i nezaposlenih i sl). Svi podaci dostupni su u tabelarnom i grafičkom obliku, na srpskom i engleskom jeziku, ukupno i po teritorijalnom principu, za tekuću i prethodne tri godine.

 

Mapa RegMPRR predstavlјa značajan izvor informacija za sve koji planiraju investicije ili se bave pitanjima regionalnog razvoja u Republici Srbiji. Pre donošenja odluke o ulaganju u konkretnu teritoriju, investitorima je važno da steknu uvid u postojeći nivo privrednog razvoja kao i u razvojne potencijale tog područja (stepen razvijenosti opštine, broj stanovnika, kvalifikaciona struktura nezaposlenih i sl.). Istovremeno, informacije dostupne kroz ovu mapu mogu biti od velike koristi institucijama i akterima regionalnog razvoja pri planiranju i donošenju odluka o podsticajnim ulaganjima. Krajnji cilј ovih aktivnosti je smanjenje regionalnih neravnoteža, jačanje lokalne ekonomije i unapređenje konkurentnosti privrede na određenom području.

 

Svi podaci objavlјeni na Mapi RegMPRR dostupni su korisnicima bez naknade i mogu se pretražiti i preuzeti po teritorijalnim nivoima (Republika Srbija, regioni, oblasti i opštine).

Objavlјen Izveštaj o STO NAJ...privrednih društava u 2024. godini

 

Privreda Republike Srbije je, i pored brojnih izazova, u 2024. godini nastavila da beleži umeren rast i zadržala desetogodišnji kontinuitet profitabilnog poslovanja, čemu je značajno doprinelo sto privrednih društava sa najvećim poslovnim prihodima i sto privrednih društava sa najvećim neto dobitkom, ocenjeno je u Izveštaju o STO NAJ... privrednih društava u 2024. godini koji je Agencija za privredne registre danas objavila na svojoj internet stranici.

 

U Izveštaju o STO NAJ... privrednih društava u 2024. godini su, uz analizu, date liste prvih sto privrednih društava prema poslovnim prihodima, neto dobitku, poslovnoj imovini i kapitalu, neto gubitku i ukupnom gubitku.

 

Sto privrednih društava sa najvećim poslovnim prihodima u 2024. godini je realizovalo 28,6% poslovnih prihoda cele privrede, sa udelom u osnovnim finansijskim performansama od 25,8% i uz angažovanje 16,5% ukupno zaposlenih u svim privrednim društvima. Prema velikom obimu privredne aktivnosti dominiraju veliki sistemi (99), dok je jedno društvo srednje veličine. Najbrojnija su društva iz sektora S-Prerađivačka industrija (34), a najveći iznos poslovnih prihoda ostvarila su društva koja su poslovala u sektoru G-Trgovina na veliko i malo... (33). Svoje mesto na listi zadržalo je 89 društava koja su bila prisutna i prethodne godine, pri čemu su 62 uvećala poslovne prihode na godišnjem nivou.

 

Sto privrednih društava sa najvećim neto dobitkom je generisalo 37,6% neto dobitka ukupne privrede, učestvujući u glavnim finansijskim performansama u proseku sa 23,2% i zapošlјavajući 10,5% svih angažovanih radnika. Prema visokoj profitabilnosti najviše su se istakla velika društva (85), dok su značajan rast neto dobitka iskazala mala (tri) i mikro društva (pet). Na listi je najviše društava iz sektora S-Prerađivačka industrija (34), dok su najveći iznos neto dobitka prikazala društva iz sektora V-Rudarstvo (sedam). Na listi najprofitabilnijih društava nalaze se njih 72 sa prošlogodišnje liste.

 

Od 113.463 društva, čiji su podaci iz redovnih godišnjih finansijskih izveštaja za 2024. godinu analizirani sa aspekta uspešnosti poslovanja, finansijskih kapaciteta i gubitaka, na APR listama STO NAJ... privrednih društava rangirana su ukupno 347 društva, sa najvećim uticajem na osnovne finansijske performanse privrede.

 

Kratak osvrt na STO NAJ... privrednih društava možete pročitati ovde

 

Tabela sa pregledom privrednih društava koja se nalaze na prvih pet mesta lista:

 

 

Izveštaj o STO NAJ... privrednih društava u 2024. godini objavlјen je u okviru dela Finansijski izveštaji – Publikacije/ STO NAJ... privrednih društava

Podrška za preduzetnice koje su na početku poslovanja

 

Kompanija Visa, u okviru novog ciklusa programa She’s Next, u partnerstvu sa Trag fondacijom, nastavlja sa podrškom ženskom preduzetnišvu u Srbiji.

 

Naziv programaShe’s Next empowered by VISA

Početak konkursa14. oktobar 2025. godine

Kraj konkursa23. oktobar 2025. godine

Ukoliko imate pitanja: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.

 

Program ima za cilj da osnaži žene koje sprovode svoje poslovne ideje kao preduzetnice, direktorke/osnivačice malog ili srednjeg preduzeća ili direktorke/osnivačice udruženja građana, putem dodele bespovratne finansijske podrške u iznosu od po 3.000 evra za tri preduzetničke ideje koje su na početku poslovanja.

 

Svoju prijavu možete poslati ovde.

 

Za prijavu na konkurs potrebno je podneti popunjen prijavni formular  i  priložiti popunjen budžet. Pravilnik konkursa možete pronaći ovde.

 

Ideja

 

U okviru svoje kontinuirane posvećenosti osnaživanju žena u preduzetništvu, Visa u partnerstvu sa Trag fondacijom  i ove godine nastavlja She’s Next inicijativu u Srbiji, sa ciljem da pruži podršku svakoj ženi koja ima ideju, san i želju da je pretvori u uspešnu priču.

 

Tokom prethodnih godina, program je okupio hiljade žena koje su kroz edukacije, motivaciju, i konkurse napravile značajne korake u razvoju svog biznisa.

 

Ovog puta, sa još većim iskustvom i inspiracijom iz prethodnih ciklusa, She’s Next donosi nove prilike, znanja i kontakte – jer svaka žena zaslužuje podršku da pokrene promenu, u svom životu i u okruženju.

 

Da li si to baš ti?Ako imaš ideju koju želiš da razviješ, ako već vodiš sopstveni biznis ili tražiš podršku da napraviš sledeći korak – She’s Next zajednica je pravo mesto za tebe.

 

Ove godine nastavljamo da gradimo prostor u kojem žene dele iskustva, inspirišu jedna drugu i uče kroz praktične edukacije i podršku mentora.

 

Bez obzira na to da li tek započinješ svoj preduzetnički put ili već imaš izgrađenu poslovnu priču, She’s Next ti omogućava da pronađeš nova znanja, kontakte i samopouzdanje koje vodi ka održivom rastu.

 

Nova sezona donosi nove prilike

 

Nakon izuzetnog uspeha prethodnih godina, nova sezona donosi nove edukacije, inspirativne priče, finansijsku podršku i prilike za umrežavanje namenjene svim ženama koje žele da pokrenu, razviju ili unaprede svoje poslovanje.

 

U okviru projekta She’s Next, kompanija Visa 12. novembra organizuje Veliki edukativni događaj koji pretvara u inovativan prostor za mesto susreta žena koje pokreću promene.

 

Učesnice očekuju predavanja, radionice i savetovanja sa stručnjacima iz oblasti finansija, marketinga i razvoja biznisa, uz podršku predstavnika Privredne komore Srbije i Banke Intese.

 

Ove godine, događaj će biti posvećen ne samo biznis temama, već i očuvanju mentalnog i fizičkog zdravlja, jer ravnoteža između privatnog i poslovnog života predstavlja osnovu dugoročnog uspeha. U okviru programa biće obezbeđen mobilni kamion u kojem će učesnice moći da obave besplatan ultrazvučni pregled dojki.

 

Konkurs za finansijska bespovratna sredstva

 

U okviru projekta biće pokrenut i She’s Next finansijski konkurs u saradnji sa Trag fondacijom, namenjen svim preduzetnicama koje žele da unaprede ili prošire svoje poslovanje.

 

Najuspešnijih sedam kandidatkinja dobiće priliku da svoje ideje predstave pred publikom tokom Elevator Pitch takmičenja, koje će se održati u prvoj polovini novembra.

 

Tri najbolje ideje biće nagrađene grantovima od po 3.000 evra, čime Visa i ove godine pruža konkretnu podršku ženama sa vizijom, inicijativom i željom za rastom.

 

She’s Next Veće žena

 

I ove godine vas očekuje podrška članica She’s Next Veća žena koje doprinose da projekat pruži dodatnu vrednost svim budućim i postojećim preduzetnicama.

 

Srpske ekspertkinje koje su članice She’s Next Veća žena:

 

  • Milica Ličina – Direktorka firme Anđeli
  • Violeta Jovanović – Izvršna direktorka NALED-a
  • Jasmina Knežević – Osnivačica i direktorka prve privatne bolnice BelMedic u Srbiji
  • Sonja i Aleksandra Đurić – Vlasnice firme Basket
  • Julija Radojević – Osnivačica brenda Slatka domaćica
  • Marija Hadžović – Osnivačica stranice Harmonija duše
  • Biljana Jovanović – Direktorka i vlasnica Modne kuće Luna
  • Branislava Simanić – Direktorka Sektora za preduzetništvo Privredne komore Srbije

 

Regionalna platforma za znanja i povezivanje

 

Pored lokalnih aktivnosti, članice zajednice imaju pristup i regionalnoj edukativnoj platformi, koja nudi bogat sadržaj, resurse i kontakte iz različitih oblasti ženskog preduzetništva.

 

Zahvaljujući saradnji sa organizacijom Emerging Europe, platforma redovno donosi podkaste, intervjue i stručne članke koji inspirišu i pružaju praktične savete za razvoj ličnih i poslovnih veština. Registruj se putem adrese shesnext.emergingeurope.org i istraži sadržaje koji će te motivisati, informisati i povezati sa zajednicom uspešnih žena širom regiona.

Uspešno završena Ambipak konferencija 2025: Zakonski okviri, infrastruktura i unapređenje sistema – prioriteti u Srbiji

 

Redovna godišnja konferencija o ambalaži i upravljanju ambalažnim otpadom Ambipak 2025: “Dinamični svet ambalaže. Kreativno. Odgovorno.”, u organizaciji Ambipak magazina,  uspešno je održana 1. oktobr 2025. u Privrednoj komori Srbije u Beogradu. Pozitivan odziv učesnika, bogat stručni program i inspirativne diskusije potvrdili su značaj događaja za ambalažnu industriju u Srbiji i regionu.

 

Na konferenciji, koja je okupila domaće i međunarodne učesnike i posetioce, govorilo se o najnovijim pravcima razvoja i primeni ambalažnih materijala sa fokusom na EU regulativu, posebno PPWR, zatim pakovanje hrane i pića, smanjenju ambalažnog otpada. Upravljanje ambalažnim otpadom i ove godine bila je značajna tema Ambipk konfernecije te se govorilo i o EPR i DRS  sistemima  upravljanja ambalažnim otpadom i usklađivanju naših sa evropskim i svetskim standardima i regulativama u ovoj oblasti.

 

Među govornicima su bili predstavnici kompanija i organizacija kao što su Smurfit Westrock Avala Ada, Nestlé, TOMRA, Coca-Cola HBC Srbija,  Alijansa za cirkularna pakovanja, Inter Gradex Trade, Ball Corporation, CEFLEX, kao i akademski stručnjaci i konsultanti.

 

Milan Ljušić, rukovodilac prodaje komercijalne ambalaže Smurfit Westrock Avala Ada, Generalnog partnera Ambipak konferencije 2025, istakao je da usklađivanje sa novim propisima EU predstavlja izazov, ali i priliku za inovacije i konkurentsku prednost, dok je Jovana Radinović ispred iste kompanije, u uvodnom izlaganju na konferenciji izdvojila konkretne primere održivih multipack ambalažnih rešenja.

 

Od Doinite Mihai, potpredsednica za javne poslove za Jugoistočnu Evropu kompanije TOMRA, istakla je da, prateći najbolje evropske prakse, uspešna nacionalna reforma zahteva dovršavanje i usklađivanje zakonodavnog okvira sa evropskim standardima. Naglasila je i potrebu za podrškom investicija u efikasnu infrastrukturu, jačanje sistema proširene odgovornosti proizvođača, uvođenjem finansijskih podsticaja, unapređenim prikupljanjem i izveštavanjem podataka, kao i kontinuiranim praćenjem rezultata.

 

Predstavnica kompanije Nestle, Ivanka Stojnić, menadžerka za održivost, uzela je učešće u panelu “Šta donosi nova era upravljanja ambalažom i ambalažnim otpadom?”  i održala samostalnu prezentaciju „Cirkularnost bez kompromisa“ predstavivši tom prilikom prilagođavanje kompanije Nestle PPWR-regulativi i održivosti kroz proizvodne procese i izmene u ambalaži.

 

Predstavnica Coca-Cole Hbc Srbija, u prvom panelu Ambipak konferencije, Tisa Čaušević, v.d. direktorka korporativnih poslova i održivosti u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora, naglasila je potrebu uspostavljanja depozitnog sistema prikupljanja iskorišćene ambalaže za piće, istakavši stav da bi kontrolu nad istim trebalo da ima privreda.

 

Vladimir Žugić, predstavnik Alijanse za cirkularna pakovanja, učesnik istog panela, između ostalog, naglasio je neophodnost organizovanja sistema povrata ambalaže kako proizvođači ambalaže u Srbiji ne bi dolazili u situaciju da uvoze reciklirani materijal što dodatno poskupljuje i otežava poslovanje.

 

Sa učesnicima prvog panela razgovarala je Milana Petrović, urednica EUpravo zato portala.

 

Uvođenje novih materijala u ambalažnu industriju, koji su to materijali i kako mogu biti podrška održivosti, govorio je predstavnik kompanije Inter Gradex Trade, Marko Savić dok se u program uključio i Paul Liang predstavnik kompanie Sinofilm iz Kine, predstavivši novi ZPE materijal – inovativni termoskupljajući polietilen.

 

Na konferenciji je učestvovala i predstavnica organizacije Ceflex, Liz Morrish, rukovodilac dizajna, koja se uključila online, a Jelena Petljanski, Ball Corporation održala je prezentaciju o najnovijim eko-oznakama na ambalaži koje će naći svoju primenu od 2028. godine.

 

Završni panel konferencije bio je posvećen praktičnim izazovima sa kojima se susreću proizvođači hrane, kozmetike i ambalaže u lancu od fabrike do krajnjeg potrošača. Panel je otvorio pitanja regulative, zdravstvene bezbednosti, održivosti i odgovornosti kompanija, ali i nivo razumevanja koje potrošači imaju o pojmovima kao što su reciklabilno, biorazgradivo i kompostabilno.

 

Učestvovale suprof. dr Tanja S. Petrović (Univerzitet u Beogradu – Poljoprivredni fakultet, Institut za prehrambenu tehnologiju i biohemiju), Gordana Vraštanović-Pavićević (konsultantkinja za materijale za kontakt sa hranom, stručna saradnica laboratorije FieldTest), Jelena Borovica Ivanović (menadžerka nabavke roba i usluga Budimka/ITN Group), Spomenka Pavlović (menadžer obezbeđenja kvaliteta, Smurfit Westrock Avala Ada). Panel je moderirala Irena Lalić, urednica Ambipak magazina.

 

Jasna poruka sa konferencije, koja je u  Privrednoj komori Srbije, okupila  sektor ambalažne i procesne industrije i stručnu javnosti,  jeste da je za dalji razvoj neophodno uspostavljanje stabilnih zakonskih okvira, jačanje infrastrukture i dosledna primena propisa. Učesnici su istakli da bez ovih temelja nema održivog i efikasnog upravljanja ambalažom i ambalažnim otpadom.

 

Veliko interesovanje za temu upravljanja ambalažom i ambalažnim otpadom u Srbiji, pokazuje i odaziv posetilaca — program konferencije ispunio je Veliku salu PKS gotovo do poslednjeg mesta, a na marginama događaja ostvareni su kvalitetni kontakti i dogovorene saradnje.

 

Konferenciju “Dinamični svet ambalaže. Kreativno. Odgovorno.” možete pogledati na Youtube kanalu Ambipak - platforma industrije ambalaže a za više izveštaja sa konferencije pratite Ambipak magazin.

 

Izvor: Ambipak magazin

Foto: Dario Konstantinović

Show more post