Ideja vrednija od miliona - Šta sve spaja velike igrače u biznisu

 

Čuveni "Cartier Santos" sat napravljen za brazilskog avijatičara, čija vrednost danas ide i do skoro 70 hiljada dolara, bez adekvatne reklame ostao bi samo časovnik pogodan za komandovanje i merenje vremena leta.

 

Međutim, proizvođači satova nakon rata, uz pomoć adekvatnog PR-a, predstavili su ručne satove koje su nosili vojnici ističući njegovu funkcionalnost u odnosu na džepne modele i tako pozicionirali ovaj neizostavni aksesoar na pijadestal obaveznih predmeta koje mora da poseduje svaki čovek. Sve ovo je idealan primer da je odekvatan način predstavljanja, pored kvaliteta proizvoda, neophodan za postizanje poslovnog uspeha, ističe Ana Đokić, ekspert za odnose sa javnošću.

 

"Poslovica kaže : Ne planirati je isto kao i planirati neuspeh! Ja se potpuno slažem sa tim. Od vremena kada je Luj Kartje morao da osmisli alternativu džepnom satu za brazilskog avijatičara Alberta Santosa Dumona, sve do danas, promenilo se mnogo toga.

 

Međutim, ono što je ostalo isto je potreba za reklamom i adekvatnim predstavljanjem", navodi Đokić. Kako kaže, najveća greška preduzetnika je što pokušavaju svet da prilagode sebi, umesto da prate trendove, otvore vrata za predstavnike medija i prilagode se svetu. "Digitalizacija nam je omogućila da na brz, efikasan način, predstavimo svoj proizvod, te prema tipu ciljne grupe odlučimo na koji način želimo da komuniciramo sa javnošću.

 

Prednost današnjeg vremena je što se informacija brzo širi i možete da targetirate određenu populaciju stanovništva veoma jednostavno", navodi Đokić i dodaje "ako pravite odlične torte bez reklame recept iIi proizvod ćete moći da prodate komšinici, ako o vašim tortama pišu novinari lako će doći do milionske publike a samim ti i sladokusaca širom sveta."

 

 

Da biste dobro predstavili svoj proizvod neophodno je da planirate komunikaciju, razmotrite sve opcije, na najinteresantni način, običnim jezikom koji je svima razumljiv, objasnite zašto ste baš vi bolji od nekog drugog ko se bavi istom oblašću. Đokić ističe da strategija odnosa s javnošću može da bude ključ uspeha za vase poslovanje. Evo nekoliko koraka koji vam mogu pomoći da napravite efikasnu PR strategiju: Postavite ciljeve: Definišite jasne i merljive ciljeve za svoju PR strategiju.

 

Na primer, možda želite povećati prepoznatljivost brenda, povećati prodaju, poboljšati reputaciju ili rešiti krizu. Identifikujte ciljnu publiku: Razmislite o tome kome želite da se obratite svojom PR strategijom. Ko su vaši idealni klijenti, korisnici ili donosioci odluka? Analizirajte konkurenciju: Ispitajte kako se vaša konkurencija pozicionira i komunicira s javnošću. To vam može pomoći da bolje razumete svoje prednosti i mane. Izradite ključne poruke: Definišite osnovne poruke koje želite da prenesete svojoj ciljnoj publici. Poruke treba da budu jasne, sažete i usmerene na potrebe vaših klijenata. Odaberite kanale komunikacije: Razmislite o tome koje kanale ćete koristiti za komunikaciju. To može uključivati društvene medije, veb sajt, e-poštu, događaje, medije i druge.

 

Razvijte plan akcije: Napravite detaljan plan aktivnosti koje će vam pomoći da postignete svoje ciljeve. Ovde možete odabrati taktike kao što su press konferencije, blogovi, intervjui, društvene medije itd.

 

Postavite budžet: Utvrdite koliko novca ćete alocirati za PR aktivnosti. Budžet će uticati na to koje taktike možete primeniti. Praćenje i merenje rezultata: Postavite sisteme za praćenje i merenje uspeha vaše PR strategije. Koristite analitiku da biste procenili kako se ostvaruju vaši ciljevi. Prilagodite strategiju: PR strategija treba da bude dinamična. Ako primetite da ne ostvarujete svoje ciljeve ili se situacija menja, budite spremni da prilagodite svoj pristup. "Uz ove korake, važno je da pravite kvalitetan sadržaj i radite na izgradnji odnosa sa ključnim akterima u vašem polju. Takođe, angažovanje stručnjaka za PR ili konsultanta može vam pomoći da razvijete i sprovedete uspešnu PR strategiju", zaključuje ona.

 

Ovaj tekst ne predstavlja pravni savet, već stav autora, ne uvek i uređivačku politiku portala.

 

AutorAna Đokić, ekspert za odnose sa javnošću